نگاشته شده توسط: bakhabar | 2009/11/24

معرفي نويسندگان دگرانديش در کتاب همراه جوان!

در غرفه «همراه جوان» در نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال كتابي با همين عنوان عرضه شده‌بود يعني «همراه جوان». اين كتاب كه به همراه يك حلقه لوح فشرده در اختيار بازديدكنندگان قرار مي‌گرفت، شامل اطلاعات عمومي در بخش‌هاي مختلف مي‌‌باشد.

اگرچه اين كتاب دايره‌المعارفي از اطلاعات مهم و موردنياز در زمينه‌هاي مختلف علمي، آموزشي، هنري، مذهبي، فرهنگي، اخلاقي، پزشكي و … به ضمیمه يك حلقه سي‌دي مكمل مي‌باشد اما معرفي چند كتاب و نويسنده قابل تامل در بخش رمان و ادبيات با عنوان «برجسته‌ترين نويسنده‌ها و برترين‌‌هاي رمان» از نكات حائز اهميت در كتاب فوق است.

«محمود دولت‌آبادي» عضو روشنفكرنماي كانون منحله نويسندگان كه داراي آثاري نه‌چندان مناسب در حوزه رمان و داستان مي‌باشد از جمله افرادي است كه در اين كتاب معرفي و تبليغ شده‌و در بخش داستان كوتاه نيز «صادق هدايت» (نويسنده پوچ‌گرا) را معرفي كرده‌است.

از ديگر افرادي كه در اين كتاب به شكل قابل تاملي معرفي و آثارشان تبليغ مي‌شود مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد:

ـ «احمد محمود»: نويسنده افغاني با نام اصلي «احمد اعطا» كه در دوران وزارت ارشاد دولت اصلاحات كتاب مبتذلي از وي با عنوان همسايه‌ها به چاپ رسيد و در فضايي تعجب‌‌انگيز در زمره آثار برجسته ادبيات معاصر ايران معرفي شد كه در بازار قاچاق كتاب به فروش مي‌رسد. احمد محمود كه هم‌اينك مقيم آمريكاست مورد توجه و عنايت ويژه محافل ادبي ضدنظام مي‌باشد.

ـ «مسعود بهنود»: نويسنده و روزنامه‌نگار و همكار رسانه‌هاي ضدانقلاب. نويسنده كتاب‌هايي چون «از سيد ضياء تا بختيار»، «اين سه زن» و … . بهنود هم اينك با رسانه‌هاي معلوم‌الحالي چون «راديو زمانه» (متعلق به وزارت خارجه هلندبا بودجه سيا)، «بي‌بي‌سي فارسي» (ارگان MI6 و وزارت خارجه انگليس)، «روز آنلاين» (ضدانقلاب خارج از كشور) و … همكاري دارد و از سال 81 تاكنون در لندن زندگي مي‌كند. وي در جريان آشوب‌هاي پس از انتخابات به شكل متراكمي با همكاري رسانه‌هاي مذبور به حمايت از جريان آشوب و خشونت پرداخته و به محكوم نمودن ايران  در عرصه‌هاي داخلي و خارجي مي‌پردازد.

ـ «عباس معروفي»: نويسنده، نمايشنامه‌نويس و روزنامه‌نگار همكار رسانه‌هاي ضدانقلاب مقيم آلمان. او كه از شاگردان هوشنگ گلشيري مي‌باشد اكثر نوشته‌هاي خود را با محوريت ابتذال، ضدانقلاب و ضددين قلمي مي‌كند. سمفوني مردگان نام كتابي است از معروفي كه باعث شهرت وي در دهه 60 شد. اين اثر در كتاب همراه جوان نيز معرفي شده‌است. معروفي كه در حال حاضر در برلين زندگي مي‌كند در راديو زمانه فعاليت چشمگيري داشته و مورد توجه ويژه رسانه‌هايي چون بي‌بي‌سي فارسي و محافل ادبي ضدنظام مي‌باشد. وي ضمن حمايت از يكي از كانديداهاي ناكام در انتخابات اخير بيانيه‌هايي نيز در حمايت از آشوب‌طلبان و محكوم كردن و زير سوال بردن نظام صادر كرد.

گفتني است يكي از غرفه‌داران كتاب همراه جوان در گفتگو با خبرنگار «بچه­های خبر»  ضمن ابراز بي‌اطلاعي از محتويات اين كتاب، اذعان داشت:

«… اين كتاب مورد تائيد وزارت فرهنگ و ارشاد بوده و با مجوز اين وزارت‌خانه به چاپ رسيده‌است و اگر اشكالي بود، حتماً توسط مسئولان مربوط مورد توجه قرار مي‌گرفت. اين كتاب زيرنظر مديركل امور بين‌الملل وزارت‌خانه بوده‌است …»

شايان ذكر است «محمد فرد» مسئول طرح تحقيقاتي كتاب «همراه جوان» در گفتگويي با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) مورخ 4/6/88 درباره اين كتاب گفته است:

«… اين اثر با نظر سازمان ملي جوانان منتشر شده و مورد تائيد حجت‌الاسلام علي‌اكبري ـ رئيس وقت سازمان ملي جوانان ـ و محمدرضا وصفي ـ مدير كل امور بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ قرار گرفته‌است …»


بیان دیدگاه

دسته‌بندی